lørdag 22. oktober 2011

Å utfordre seg selv

Som jeg sikkert har nevnt mange ganger så er ikke symaskinen min aller beste venn, men her som ellers i livet er det viktig å utfordre seg selv. Små skritt må til for at opplevelsen skal bli positiv – det er egentlig en utfordring i seg selv. Jeg har en tendens til å gå knallhardt ut for så å lande hardt og brutalt….. men ikke denne gangen nei

DSCN1591

Skjørtet er sydd etter mønster Mønster 61006 fra Stoff og Stil og er i kategorien EASY:-) Bedre kan det ikke bli, unnagjort på en ettermiddagsstund og derfor ble det ikke bare ett, men tre skjørt, ett til hver at prinsessene. Linningen er av jerseystoff, mens skjørtet er i chenille og jeg brukte strykevliselin til oppleggskanten.

Prinsesse nr. 2 er ei jente som liker å pynte seg og fant ut at hvis hun brettet opp linningen så ble det kjole av skjørtet. Jeg hadde laget skulderstropper, men de ble litt for korte. Uansett smart tenkt:-)

DSCN1590

Skulle gjerne vist dere bilde med skjørtene på prinsessene, men det er sånn fart i disse jentene at jeg har ikke et klart bilde (sannheten er egentlig at jeg ikke er noen god fotograf…)

Jeg har ligget litt på latsiden her i Bloggland for hverdagen er fylt med andre ting, men jeg besøker dere jevnt å trutt uten alltid å legge igjen spor etter meg. Ser at mange har begynt forberedelsene til jul og jeg kjenner vel at det skulle jeg også ha gjort. Jeg er jo faktisk med i Julegavealongen som Annepålandet dro i gang…. hvem skulle tro det…. jeg har ramlet helt av. Jeg får utfordre meg selv litt på dette feltet nå – kanskje:-)

Med denne flotte dekorasjonen som overraskende kom på døra ønsker jeg alle som stikker innom ei flott helg.

DSCN1602

 

Klem fra Sidsel

9 kommentarer:

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Så flink du er. Heldige prinsesser!!

Nydelig den kransen nederst her, virkelig egnet til å lyse opp høstdagen.

God helg

Tovepia sa...

Wow, det får'n si!! De var jo kjempefine! Blir inspirert av å se disse, mønster Easy er ihvertfall noe kanskje jeg også kan prøve..
Nydelig dørdekorasjon!
Her er selve tilværelsen en utfordring for øyeblikket, men vi må jo komme i mål en gang..
Ha en fin lørdag og hils! Klem;)

Ruth sa...

Jeg bestemte meg for å begynne å bruke symaskinen litt mer jeg også, har tom kjøpt flere bøker med mønstre og tips og hva har du. Lengre enn det har jeg ikke kommet enda - men en kan aldri vite. Du har i hvertfall vært skikkelig flink og kjolen ble ursøt. Kransen var foresten nydelig. En sånn vil jeg ha også. ;) Ha en fortsatt fin helg.

Bodil sa...

Så heldige prinsesser, og så søte skjørt :) Du er flink. god helg til deg og :)

Misemor sa...

Så flotte skjørt! Heldige småprinsesser som får disse. Smart å bruke strykevlieseline, så strekker ikke tøyet seg så veldig.
Ha en fortsatt fin helg. Klem ToneB

Ruths datter sa...

Så flotte skjørt. Du er flink du.
Klem

Greta sa...

Så flink du har vore. Det der står det respekt av. Skjønner at skjørta er fine, uten bilde med prinsesser i også.
Så herlig krans da. Slikt er kjekt å få overaskende ja.
Har mye som skal strikkes før jul her, Aner ikkje om eg kommer i mål, men det får gå som det går. Ha ei super uke. Her har den i alle fall starta med fint ver. klem

karna sa...

Nydelige skjørt og sikkert herlige prinsesser i fri dans ,-)
Stille her å, ligger etter med "innskudd" til julegavealongen jeg også. Skal vi prøve på et innskudd denne mnd ?? ;-) Klem

Solveig sa...

Så fine prinsessene kommer til å bli i disse. Det stemmer nok ikke at du ikke er så flink med symaskinen - du klarer nok strikkevesker også. Det er mye lettere enn det ser ut.