torsdag 26. oktober 2017

Varm høstjakke

Strikket denne jakken i sommer, godt og varmt strikketøy når trøndersommeren er av det kalde slaget:-) Mønster og garn kjøpt hos Birgirsdottir. Kjapp levering og god service.
Jakken er utrolig varm og passer utmerket i årstiden vi er inne i. Modellen er uten lukking i halsen, dessverre ble glidelåsen min litt for kort, men jeg løste det med å sy på 2 litt store hekter for å få en tettere hals.
Selve jakken er strikket i Álafoss Lopi - ribbene i Lett Lopi. God og varm ull, oppsummering fornøyd:-)

3 kommentarer:

Tovepia sa...

Virkelig en flott høstjakke!..for den saks skyld sommerjakke..;)
God ferd mot en regnfylt helg:)

Bodil sa...

Nydeleg jakke. Og Islandske mønster er så flotte. God helg.

Barwitzki sa...

Deilig jakken. Herlig varm ull. Jeg liker mønster og fargene.
Jeg har strikkt for meg jakke med hette i Lett-Lopi... du kan se i blogg min, siste
reise Oslo ... jeg har i Folkemuseum (grønn) :-)) JEG LIKER.
Kos deg. God november. Kald kommer her også... og vått... og grå.
Klem fra Viola