lørdag 26. november 2016

Mysteriesokk 2016

Av og til hiver jeg meg på mysteriestrikk. Det er gøy og spennende å se hvordan arbeidet blir.
 @Lillcat Design hadde for ikke så lenge siden en mysteriestrikk gående på FB-siden hos seg og jeg slang meg på. Ble hengende litt etter, men kom i mål:-)
Jeg liker mønster så dette var perfekt for meg. Kuttet den siste rapporten før tåfellingen fordi jeg syntes foten ble for lang. Er i ettertid usikker på om det var nødvendig, men slik ble det:-)
Mønsteret fikk navnet Mørketidsrose. Disse er strikket i Sisu på pinne nr. 3. Mønsteret skifter hele tiden så det var vanskelig å memorere, men morsomt å strikke.

Mørketidsrose passer bra til årstiden vi er inn i. I dag regner/sludder det her og er egentlig litt trist, men på søndag er det 1. søndag i advent og blir det lys og varme i de tusen hjem:-))

Ha ei trivelig adventstid!

6 kommentarer:

Lisbeths Verden sa...

For et kunstverk, de var lekre ! God helg

Gørill sa...

Nydelige sokker, jeg gleder meg til vottesamstrikken til Vottelauget som begynner snart :) Passelig lite strikketøy i disse førjulstider med så mye annet fore :)

Bodil sa...

Nydelege sokkar i flotte fargar :)

Birgitte sa...

Så flotte sokker! Veldig fint med ulikt mønster, men sikkert mer å følge med på.

Barwitzki sa...

Super er sokker din :-))
Ja det var et fantastisk mønster. Kjempeflott sokker. Dessverre jeg hadde ikke
tid, men jeg så mange med dette flotte mønster. Deilig har du strikkt.
Herlig er mysteristrikke :-)) Jeg hadde strikkt noen ganger votter.
I går vi har første lys og kake og pepperkake med kaffe og pynte hele huset.
Deilig er koselig adventtid. Jeg har i gang julegave - Aranmønster strikking :-))) Herlig... og jeg har glad... desember besøke julemarkeder :-)))
Riktig god adventstid deg og dine. Hilsen og klem fra Viola

Tovepia sa...

Sannelig nye sokker også..får med meg for lite her inne, men sliter med å blogge pga at jeg ikke får opp bilder...må sendes med mail...