onsdag 8. september 2010

Haute Couture? Neppe

…….men trauste det er de. Jeg liker dette mønsteret godt og det går raskt å strikke i og med at mønsteret skifter hele tiden. Fargene er satt sammen litt tilfeldig, men jeg ble fornøyd:-)

DSCN1216

12. par ut (de andre ser du i min gamle blogg)

Mønster: Drops 116-53
Garn: Karisma
Pnner: 3,5

Forrige helg hadde jeg en oval weekend i Paris. Vi gikk i milevis:-) - nesten så jeg tør påstå at vi gikk alle disse gatene, men den påstanden er vel i drøyeste laget,
DSCN1199 og ja, jeg tok heisen til topps i Eiffeltårnet. 324 meter rager det over Paris. En fantastisk utsikt!!
DSCN1201Vi fikk sett Notre Dame og de mest kjente landemerkene. Shoppet og spist / drukket godt, men vi ble ikke imponert over det franske kjøkkenet.

Jada – jeg kjøpte garn også for vi gikk oss på denne forretningen:
 DSCN1137
Utvalget var egentlig alt for stort for en enkel sjel fra Norge, jeg ble helt forvirret og fikk konsentrasjonsvansker:-)).  For en ting var garnutvalget noe annet var utvalget av knapper og stæsj. Det ble med garn hjem – i høstfarger – så får vi se hva det blir til etter hvert.DSCN1135

Paris er en flott by, men om jeg drar dit igjen det er jeg mer usikker på. Det må i såfall være for å kjøpe de knappene jeg ikke somlet meg til å kjøpe:-)

9 kommentarer:

Ruths datter sa...

Å ja. Jeg har også vært der.Man må gå masse for å få med seg så mye som mulig. Gode sko er et must.Nydelige labber du lager. Jeg forstår ikke at du greier å strikke så masse mønster.
Klem

ANNEPÅLANDET sa...

Ser forfriskende ut med en tur utenlands - og for en garnbutikk!
Sokkene ble kjempefine! De står på strikkelista mi også.
Ha en fin uke!

Anita Tørmoen sa...

Flotte sokker:) Høres ut som du har hatt en fin Paris-tur også.

Tovepia sa...

Har du vært på tur???...har aldri vært oppe i tårnet, men tenker det var flott.
Nydelig farger i sokkene dine, kjempefine!!
Blir spennende å se hva slags garn du kjøpte;)
Ha flotte dager mot helg, her skinner sola og vi fryder oss;)
klemmings;)

Havfruen sa...

Har du vært i Paris? Må jo ha vært en opplevelse...og jeg håper da inderlig du kjøpte mere enn garn...
Sokkene så herlig og flotte ut men at de er enkle å strikke? hehe:)
Ha en flott kveld..her er sommeren på overtid.
Klem fra meg:)

karna sa...

Tøffe sokker, gjorde seg med litt rosa. Når det gjelder Paris og gåing er det et av mine minner derfra å, men jeg vil tilbake engang. Hotellet vårt lå i ei smal bakgate og der var det slakter, baker, oste/vinbutikker med masse godt. Det er mitt beste minne fra turen ,-)

Knutine sa...

Tusen takk...ja,jeg undres innimellom.Synes dette er trekk som forsterker seg hele tiden.
Eller er det jeg som begynner å bli gammel,og
ser ting på min fars side...hehe

Så herlig en tur.flotte bilder
og gir meg en lyst til å reise dit også..
Tror ikke du har klart å fått meg ned fra Eiffeltårnet jeg..hvis jeg har blitt med.Og min gubbelille har hatt problemer med å bli med opp-dette er oss! hehe
Har blitt så fasinert;-)

Petrinetrollmor sa...

Flott sokker !!

Sikker på du hadde en fin tur, ja ! Det er slik med meg: Nye plasser = nye garnbutikker ! Min kjære mann har gitt opp å forstå dette, og det har vel engentlig eg også ! Går liksom på autopilot !

Haustfargar, nam !

mimouna sa...

Paris er en fin by! Jeg torde ikke å taheisen opp i Eiffeltårnet jeg... *pysete*

Lette etter den garnbutikken uten å finne den, sukk. Kanskje like greit i grunnen, selv om det så ut til å være mye fint.