torsdag 30. november 2017

Løvlisjal #2

Jeg har en strikkeglad svigerdatter, men hun er i en travel småbarnsperiode så garnlageret øker mer enn hun får unna.
Da trår jeg selvfølgelig støttende til, for her er det alltid for lite garn....

Som flere av oss av og til gjør, så kjøper vi ett og ett nøste av luksusgarn og glemmer å tenke på hva vi skal strikke av det.
Løvlisjalet er takknemlig til slike innkjøp. Du slutter når det passer deg og løvkanten kan strikkes  i en annen garntype / farge da den krever en del garn

Garnet i selve sjalet er kjøpt inn på New Zeeland og heter Supreme Possum Merino (hår fra pungrotte). Utrolig mykt og drøyt garn.
Her er fargegjengivelsen mer riktig. Mønsteret er kjøpt hos Strikkelisa. Mitt første løvlisjal kan du se her.

Da er det bare å håpe at garneieren blir fornøyd - det er to nøster til av samme garn men i andre farger. Jeg får kanskje finne på noe annet å strikke av de - her tar jeg imot forslag, takk takk:-))


2 kommentarer:

Bodil sa...

Så snill du er som trår til. Det er eit nydeleg sjal i flotte fargar, og det ser så mjukt og godt ut. Ynskjer deg fine førjulsdagar.

Lisbeths Verden sa...

Så nydelig, jeg elsker slike sjal, og dette er nå på listen min !