søndag 3. februar 2013

Farmengenseren

TV-serien Farmen har jeg fra tid til annen fulgt med på og da den gikk i høst så falt jeg for Gautes genser. Dette var ikke verdens mest spennende strikk, men resultatet ble bra og han som skulle ha den tror jeg også ble fornøyd.


Den er strikket i Rauma PT3 og det ble en skikkelig god og varm genser. Med pinne 4,5 og 5 så gikk det kjapt unna også. Jeg valgte å strikke vrangbord i halsen framfor rullekrave.


Ble sittende igjen med akkurat nok garn til en lue:-)

På pinnene akkurat nå så har jeg en tunika i str. 8 år og så deltar jeg på Rødstrømpemysterie som Bittami arrangerer på Facebook. 1. clue er lagt ut og det kommer et nytt med ca 5 dagers mellomrom- sokkene skal være ferdige til 08.03.13:-) Morsomt og ikke vite hvordan resultatet blir og sokker kan man som sagt ikke få nok av.

I dag er det 3.februar, nysnø og sola skinner - begynner så smått å ane at våren kommer i år også;.) Jeg kjenner at det er helt greit.

Ei flott uke ønskes alle som titter innom.


9 kommentarer:

H. sa...

Så fin denne ble, likte den godt med vrangbord til hals.

Gjorde sånn på en poncho jeg strikket også, enkelt og greit, så "holder" halsen seg liksom litt bedre.

Morsomt med de sokkene du strikker via FB, det må jeg sjekket ut :)

God søndag ønskes deg :)

Ciao

Katrine sa...

Flott genser! Fargene er så fine, har helt dilla på jordfarger for tiden :)

Tovepia sa...

Tittet såvidt innom bloggen...jøje mæ, æ har blitt slapp:)
Liker denne genseren, så hadde noen ønsket seg den, hadde jeg gjerne strikket en;)
Vært på Ladestien idag i nydelig vær, utrolig flott der nede.
Nyt kvelden og snart ny uke, klem;)

Havfruen sa...

Finnes det farmengenser også ja. Den var kjempefin:)
Lurer fortsatt på hvor jeg var da strikkegenet ble utlevert....
Fin kveld i stua:)

Gørill sa...

Så fin genser! Jeg var på fb og lette etter Bittami, men fant ingen ting! Kanskje du legger ut en link til det rødstrømpemysteriet...

Livet i Nord sa...

Genseren ble kjempefin:) Og kjekt med lue som passer til!

Greta sa...

Stilig genser. Og varm og god blir den ja. Likte fargene dine. Er ikkje alltid det skal vere så avansert for att det skal bli fint. Så greit med nok garn til lue i samme slengen.
Sikkert spennde å vere emd på sånne mysterier og alonger. Kanskje eg prøver ein gong også. Men ahr liksom aldri blitt med emg da. Diller på med mitt sjølv eg hihi. Ha ei flottesrs uke min venn klemmen

Misemor sa...

Nydelig den Farmengenseren. Smart å lage lue til! =) Lurer på om jeg skal strikke Farmengenseren til meg selv jeg, hehe.. Andre farger, men jeg er jo så fan av at man slipper å montere armene!!!
Ha en fantastisk uke videre.
Klem Tone =D

Bodil sa...

Flott gensar i fine fargar. Kjekt at det blei nok til hue og.