lørdag 3. desember 2011

Sommerkveld i svarteste vinternatta;)

Dette sjalet har vært ferdig i lang tid, men jeg gikk lei av det og det ble lagt til side. Trodde egentlig at det skulle bli en gave, men når jeg nå fant det fram igjen så blir det mitt:-)


Oppskrift og garn kom gjennom sjalsklubben hos Projo. Sjalet er relativt stort og måler ca 160 x 100. Jeg tror faktisk at dette sjalet kommer til å bli brukt når sommerkveldene blir lange og lyse.


Når jeg skal blokke sjal så gjøres det helt sikkert på en litt amatørmessig måte........ garasjen saumfares etter materialer som kan benyttes og småspiker fra Clas Ohlson slås inn i alle retninger. Det funker, men jeg ønsker meg et blokkesett:0) Hint hint det er jo jul snart.


Design: Randi K design
Mønster: Sommerkveld sjal
Garn: Heritage sock yarn fra Cascade, farge snow

I uka som gikk var jeg i Bergen på jobbtur. Det er lenge siden jeg har vært der og det var koselig å vandre i bygatene. Jeg liker Bergen - den er passe stor og har sitt særpreg med mye gammel bebyggelser som er godt bevart. Bergen er nesten like fin  som Trondheim....:0)
Vi måtte selvfølgelig stikke innom Pepperkakebyen og den er faktisk verd et besøk. Imponerende hva som kan gjøres med pepperkakedeig.

Det begynner å nærme seg jul og det pyntes i heimen litt etter litt. Ønsker dere alle ei trivelig førjulstid.

Klem fra Sidsel


10 kommentarer:

"Romfortrivsel" sa...

Du har jo noen søstre som leser bloggen din... Lurt å hinte litt...
Vakkert sjal, og takk for du sprer tanker om sommer! (Ikke så lenge til solen snur;)
Takk for hyggelig kommentar hos meg.
Kos deg med advent!

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Nydelig sjal. Noe sånt hadde jeg aldri gitt bort. Er litt ego slik ;)
Gavetips er ikke dumt, nei....

gult hus i svingen sa...

Nydelig sjal, Sidsel:) Skjønner godt du vil ha det selv:) Blokkesett får du HELT sikkert i julegave:)
Julemarkedet i Kuringen skal være utrolig stemningsfullt, vi gleder oss til det, blir første gangen for oss:)

Ha en fin tirsdag:)Klem Trine:)

Tovepia sa...

Wow, du er sannelig ikke redd for de store oppgaver!!...det var nydelig! Synes blokkinga di så proff ut, jeg brukte gjestesenga i kjelleren:O)
Tenk at jeg aldri har vært i Bergen, det får settes på lista over de ubesøkte steder og byer;)
Ha ei fin uke videre, her har kulda slått seg på..
Klemmings;)

mimouna sa...

Nydelig sjal, og det er jo ikke SÅ lenge til sommeren. *optimist*

Koselige bilder fra Pepperkakebyen.

Havfruen sa...

Gjesteseng til blokking og remedier i fra garasjen....hm...

Sjalet var iallefall rålekkert!!! Skjønner du ikke kvitter deg med det. De sommerkveldene du beskriver, kan det nok hende du får oppleve på din kant.
Bergen er en by jeg kunne tenkt meg å besøke:)
Klem fra havet i sludd og kuling:)

Lykke sa...

Det var da et fint sjal - håber du også får glæde af det i løbet af vinteren :-)

Husmora Torunn Husbyn sa...

Enig i at Bergen er nesten like fin som Trondheim :-)
Nydelig sjal. Blir jo supert å legge om skuldrene i julen også.
Ha ei fortsatt fin adventstid! Klem :-)

Snertne sneller og små nøster sa...

For et utrolig nydelig sjal du har strikka :-)

Ha det godt - klem Siv

Petrinetrollmor sa...

Hei Sidsel ! Nydelig sjal ! Riktig lekkert ! Sikkert ei stor oppleving å besøke Pekkekakebyen i Bergen.

Her blir det lite med både sjalstrikking og pepperkakebaking, her går det i tissetrening, burtrening, tørrfor, geitemelk, golvtepper, faks, snorer og masse KOS ! Han er berre heilt fantastisk skjønn, og det er så deilig med ein hund i hus igjen !

Stikker sikkert innom deg med juleønsker, håper eg :))

I alle fall god helg :)