torsdag 9. januar 2020

Good Vibes

Her snakker vi velmodnet og vellagret garn som har vært med på flere flyttelass. Dyrt var det også og hvorfor i all verden kjøpte jeg bare 1 hespe?
Riktignok kommer garnet fra Malabrigo i 150g nøster, men det hjelper lite.
Rett før jeg tok sommerferie startet jeg på noe jeg tenkte skulle bli en sommertopp. Ferien min ble tatt på verst tenkelig tidspunkt og jeg fikk 3 sammenhengende uker med 9 grader og mye regn.
Da er det ingen som har behov for noen sommertopp og hele prosjektet endte opp som en UFO.

Nå rett før jul ble hele prosjektet rekt opp og dette sjalet ble resultatet.
Sjalet er designet av Nadia Crétin-Léchenne, fint design og litt annerledes enn de sjalene jeg har strikket tidligere.

Garnet er som sagt Malabrigo Twist, fargen heter noe så fint som Petit Poison no. 5 light, men for å få til et helt sjal måtte jeg til med en kontrastfarge:-) Kjøpt hos Maarniis og jeg mener det var kvalitet Jacob med litt bling i.
Litt dunkelt bilde, men i januarlyset er det vanskelig å få fargene riktig. Noe midt i mellom disse to bildene er vel nærmere virkeligheten.
Fornøyd med resultatet - om det blir brukt av meg selv eller havner som gave det vil fremtiden vise.

1 kommentar:

Bodil sa...

Det er ikkje alle prosjekt som blir til det ein planlegg, men du enda no opp med eit nydeleg sjal. Og så flotte fargar :)
Det er så kjekt at du er tilbake på bloggen. Håper du blir her. Ha ein fin søndag :)