lørdag 6. oktober 2018

Småstrikk #1

Sokker strikkes det hele tiden, og spesielt i år i og med at jeg heiv meg med votte- og sokkealongen på FB.

De kan bli nok sokker og kanskje blir 2019 et sokkefritt år......muligens.....kanskje....:-)
Øverst er et par Ólafur socks strikket i Sterk fra DSA. Det kommer kanskje ikke så godt frem, men de er mørkeblå. Mønsteret finner du hos DROPS. Dette var septemberoppgaven i alongen.

De rød er også strikket i Sterk, Mønster fra Lillcat Design og du får kjøpt det HER

Vottene er fra alongen og jeg har helt glemt hvilken måned. Designet av Wenche Roald og du får kjøpt mønster HER. Disse ble strikket i PT2 og tovet. De ble litt store, men det er ikke mønsterets feil. Jeg gikk opp en pinnestørrelse fordi jeg liker tova votter best og det skulle jeg nok ikke ha gjort.

Livet går sin vante gang og for to uker siden hadde jeg farmorhelg med en kjekkas. Han har en kreativ mor og dette bilde ble med hjem, laget av Fredrik, nesten 2 år. Fint ikke sant?

1 kommentar:

Bodil sa...

Flotte sokkar og vottar. Det er det jo alltid bruk for. Og så kreative du og kjekkassen har vore ilag. Ha fine dagen :)