lørdag 17. mars 2018

Luer for store og små

Dette er Lev Landlig luen, oppskriften var i ett av bladene. Kjempefint mønster og det blir flere av samme type etter hvert.
Garnet som er brukt er fra min svigerdatters lager og heter Supreme Possum Merino. Hun har kjøpt det på New Zealand, men det er mulig det finnes her også. I så fall tar jeg gjerne i mot tips.

Det er det beste garnet jeg har strikket med. Fast tvinnet og superlett, 210m pr. 50g. Jeg ønsker meg mer:-)


Dette er Prixielue, oppskrift finner du hos Tante T. Fantastisk passform, sitter godt rundt ørene og dekker halsen. Jeg strikket først en til det yngste barnebarnet og den er blitt mye brukt. Fikk et ønske om en jentelue og det greide jeg ikke å si nei til. Garnet på denne er Viking babyull.
Strikket med dobbel tråd og selv om garnet ikke er min favoritt blir den god og varm.

3 kommentarer:

Gørill sa...

Så fine luer! Jeg har også hatt lyst på å strikke Lev landlig luen. Jeg liker godt å strikke luer!
Det får kanskje bli til neste år, nå går det i helt andre ting ;)
Her sør nyter vi sola, men det er kaldt. Masse snø på østlandet, men nå er jeg på hytta på Hvaler, og her er det bare flekkvis og lite snø :) God helg videre!

Tovepia sa...

Som kjent ga jeg opp den første lua...aner ikke helt hvorfor..men, men
Den andre har jeg strikket, og det er en kjenpefin modell!
Nyt snarlig påske, måtte våren ta tak..

Barwitzki sa...

Nydelige luer har du strikket. Alltid veldig fint med deilig garn :-))
DROPSgenseren var veldig fint også.
God påske. Hilsen til deg.