mandag 27. mars 2017

Den store barnedåpen

Som jeg nevnte i et tidligere innlegg så har jeg holdt på med en dåpskjole. Det var i slutten av oktober jeg fikk et koselig spørsmål fra min kjære svigerdatter om jeg ville strikke dåpskjole og det sa jeg selvfølgelig ja til. Ett forbehold og det var at jeg skulle få bestemme mønsteret:-)
Mønster fra Viking Design, tradisjonsrikt og passer perfekt til en liten norskamerikaner:-) Garnet er Viking baby ull og angrer kanskje litt på det. Skulle jeg ha strikket den på nytt ville jeg ha valgt en babyull hadde litt bedre tvinn og var fastere.

Kjolen har fletter nedover hele skjørtet og bak på bærestykket. Jeg skal være ærlig å si jeg strikket kjolen 7 / 8 cm kortere enn mønsteret ... men den ble lang nok:-) Jeg blokket kjolen og det anbefales.
I helgen ble gutten døpt. En egen dåpsgudstjeneste med hele 10 til dåp, både barn, ungdom og voksne. En spesiell opplevelse, en fin en:-)
Stor dåpsfest etterpå og været viste seg fra sin beste side. Rett og slett en perfekt dag:-)

7 kommentarer:

Ruths datter sa...

Så vakker den ble. Aldeles nydelig. Dette må vel bli et slaktsarvestykke. Du så flink du er.
Klem

Lisbeth, strikkemasker sa...

Imponert!
Stasplagg.

Bodil sa...

Fantastisk flott dåpskjole :) Så flink du er. Kjekt å ha ein kjole som kan gå i arv. Ynskjer deg ei fin påske.

Tovepia sa...

Gratulerer med vel overstått dåp, og sannelig var det en nyydelig dåpskjole!!! Litt av et arbeid dette, men den kan brukes i generasjoner!

Barwitzki sa...

Super. For en flott arbeid. Nydelig dåpskjole du har strikkt. Så flink du er.
Varme hilsener sender deg Viola

Lisbeths Verden sa...

Wow, for en dåpskjole..jeg er helt målløs. Og så pent arbeid, denne kan du være stolt over !

Gørill sa...

Denne var virkelig spesiell og vakker :) For en jobb!