tirsdag 12. april 2016

Itt no knussel

I desember i fjor var jeg med å strikke adventskofta Itt no knussel. Dette foregikk på FB-siden til Vanjastrikk, designet til Vanja Blix Langsrud.

Litt ambisiøst å strikke ei kofte i den hektiske adventstiden og jeg kom da heller ikke i mål før på nyåret:)


Et godt gjennomarbeidet mønster som kom ut i en del pr. dag i 24 dager. Min ble strikket i Finull og det ble ei god og varm kofte. Dessverre ble den litt stor, men pytt pytt.


Isteden for å strikke belegg sydde jeg på "kjøpebånd", ble godt fornøyd og tror jeg kommer til å gjøre det flere ganger.

I 2016 skal jeg holde meg langt unna adventstrikk. I 2014 deltok jeg Adventsmysteriet som foregikk hos Bittami. Lovte meg den gang at neste år da skulle jeg stå over slikt, men endte alstå opp me dei kofte for 2015. Ja, sånn kan det gå:-)

8 kommentarer:

Unknown sa...

Hei på deg. Nydelig kofte. Blir så lite strikka slike ting hos emg, siden eg må ha andre til å montere. Men denne var jo flott da. Eg ahr aldri hengt meg på slike advents strikk eller samstrikking. Mene g er sær om strikker det eg vil hehe.
Bedre at kofta er litt stor enn for liten da. Kjekt å ha ei god kofte hele året egentlig. HA ein flott flott dag og uke videre klem

Gørill sa...

Hei! Kofta di ble riktig fin da:) Som regel har man mer enn nok av andre ting å foreta seg ved adventstider, så jeg har ikke turt å gå i gang med noe da. Det med bånd bak stolpene synes jeg også er så smart! Ha en fin vår videre :)

Bodil sa...

Det var ei flott kofte, og smart og fint med bånd på innsida. Har aldri prøvd meg på samstrikk, men det hørest kjekt ut. Ynskjer deg fine vårdagar :)

Birgitte sa...

Det var litt av et adventsprosjekt! Skjønner at den måtte legges til side i julestresset. Godt at du fikk ferdigstilt den nå :) Den ble kjempefin! Jeg likte veldig godt fargevalget, mønsteret kommer veldig godt frem :)

Tovepia sa...

Aldeles nydelige farger i kofta!
Finull kan jo toves..så du kan jo prøve å minske den litt på den måten...men skummelt ja...
Nyt helga i aprilkulden:)

Ruths datter sa...

Den ble fin. Jeg liker så godt finull. Lette fine plagg som varmer.
klem

Skautrollet sa...

Fantastisk vakker kofte i lekre farger. Lenge siden jeg har vært innom bloggen din. Her var det mye flott å se. Stor inspirasjon :)

Petrinetrollmor sa...

Kjempeflott kofte. Du er skikkelig sprek som kaster deg ut i slike prosjekt!