onsdag 28. januar 2015

Det store (lange) adventsmysteriet

Morsomt med slike mysterier tenkte jeg da dette ble landsert på FB siden til Bittamis Design for strikkelystne. Jeg er stor tilhenger av hennes design og mønster så jeg satte i gang.  Skulle liksom bruke restegarn, men endte opp med å kjøpe hovedfargen…… Garn fra Nordlys var en ny positiv opplevelse. Garnet er mykt og har nydelige fargeskift. Alt det andre garnet var fra lager bare så det er sagt:-)Bilder januar 2015 021

Jeg kan være i overkant disiplinert og satte meg som mål at jeg skulle være ferdig med en del før neste kom ut. Det ble en hektisk førjulstid for å si det sånn.

Januar bilder v2 2015 438-2

Skal innrømme at jeg var tvilende underveis da jeg så hvor langt dette ble, men i ettertid så synes jeg det blir finere og finere for hver gang jeg tar det fram.

Tilslutt et lite håp om varmere vær og hva passer vel bedre enn et eksemplar av “Søte frøken sommer” fra boken Sokker, strikkeing hele året. Strikket i Fabel og sommerlige ullsokker passer vel godt i Trøndelag:-)

DSC00540

5 kommentarer:

Tovepia sa...

Skjerfet ditt ble aldeles nydelig! Enig med deg, en blir mer og mer glad i det, men sannelig er det lenge siden jeg har hatt behov for å bruke det med alle varmegradene vi har..
Kjempesøte sokker:)
God ferd mot helg, klemmings:)

Unknown sa...

Enig med Tovepia (din søster?). Skjerfet vart kjempefint. Du valgte fine farger. Ja skjerf har jo ein tendens til å bli litt lengde på. Det må ja ha det :).
Syns det er greit med skjerf heilt til gradestokken bikker + 10. Men det kjem jo an på tjukkelsen da.
Skjønne sommersokker. Det går jo mot sommer, sjølv om det er ei stund til enno. HA ei flott helg. klem

Gørill sa...

Et nydelig skjerf, er det rundstrikket... Jeg meldte meg på Bittamis nettside, så får jeg se om jeg blir godkjent:) Gode strikkedager videre!

Bodil sa...

Så flott sjal,og så nydeleg det var i blåfargar :)

Ruths datter sa...

Ditt sjal er faktisk det vakreste jeg har sett av dette. Enig med deg at nordlysgarnet er fint. Har brukt det til sjal og fargeskiftene er virkelig fin.
Klem