tirsdag 18. november 2014

Hjertemynteskjørt

Dette skjørtet har jeg sett mange strikke og det skjønner jeg godt. Det er kjempesøtt, raskt å strikke og med 3 prinsesser i familien så sa det seg selv at jeg måtte prøve.

DSC00552 

Oppskrift fant jeg her og benytter anlendingen til å takke for flotte oppskrift.

DSC00564

Det nærmer jeg jul raskere enn jeg liker å tenke. Kalendergaver til de 3 nevnte er nesten i boks og det er godt – her snakker vi 72 pakker – puh. Men når det er sagt så synes jeg det er veldig morsomt og har stor glede av å stelle i stand dette og jeg vet at det blir mottatt med jubel.

Før det blir jul skal jeg strikke ferdig skjerfet mitt,  jeg deltar nemlig i Adventsmysteriet som er dratt i gang. Normalt sett synes jeg det er kjempemorsomt å være med på slike mysteriestrikk, men her er jeg redd jeg har tatt meg vann over hodet. Rekker nesten ikke annet så det spørs om dette skjerfet må gå på rundgang som julegave herfra:-)))

5 kommentarer:

Tovepia sa...

Dette skjørtet må eg bare strikke!! Så flott de du har strikket! Jeg har gudskjelov bare ei jente, så dette er et flott prosjekt til hennes bursdag.
Hører med deg om favorittgarn;)
..og apropos mysteriet, har gitt opp mitt blå, men i rute med det av restegarn, dette tar tid!..og gudene vet hva som er tanken med et så stort skjerf:))
Klemmings:)

Unknown sa...

Dei er fine desse skjørta. Jentene mine er desverre for store. Nydelige skjørt du har laga da. Fint strkker du ja.
Det var ein gong for lenge siden eg lagde så masse smågaver eg og. No ordner dei slikt sjølv.
Jula kjem alltid fort og eg rekker aldri det eg ahdde tenkt å strikke. Men det er ikkje min feil. HA ei fin førjulstid. klem

Skautrollet sa...

Oi, så søte de var! Men i familien min er det ingen små prinsesser for tida. Dessverre :)

strikkedilla sa...

Så flotte disse var. Må inn å se på den oppskriften.

H. sa...

Hællan dussen så nuddelige skjørt !