søndag 12. september 2010

Jeg har knekt koden!!

Ja, for de aller fleste så er dette kanskje ikke noen stor sak for jeg har ikke løst problemet med global oppvarming eller noe i den retning. Nei da, jeg har forstått en ny engelsk oppskrift:-) For meg har dette vært en utfordning, men denne oppskriften var så greit skrevet at den var “a piece of cake”: Ishbel sjal designet av Ysolda Teaque.

Jeg har sett dette sjalet flere flere bloggere og jeg falt pladask med det samme. Jeg har strikket mitt av restene fra Multnomahsjalet som jeg strikket for en tid tilbake og det holdt så akkurat.

DSCN1104

Jeg strikket det minste sjalet og det var en perfekt størrelse for meg. Jeg gleder meg til å ta det i bruk. ( ikke misforstå – jeg gleder meg ikke til kuldegrader, bortoversnø og den slags bare så det er sagt)
DSCN1119 
Garn: Aade Lõng
Pinner: 4,5
Mønster: Ishbel

Det aner meg at det blir flere slike sjal…….

Ønsker alle ei fin høstuke

15 kommentarer:

Petrinetrollmor sa...

Så flott ! Det var virkelig bra for no har du eit nydelig sjal til !!

Bortoversnø :) ha ha !

Havfruen sa...

Så fint det ble, knallfin farge:)

Bortoversnøen kommer nok...enn så lenge får vi nyte den fine septemberen vi har:)
Ha en topp kveld, klem fra meg:)

Tovepia sa...

Lekre farger og flott sjal!! Jeg liker disse små sjalene for jeg går aldri med slike store utover skuldrene...ihvertfall ikke ennå:D
ha ei snøfri uke og klemmer fra meg;)

Anita Tørmoen sa...

Så vakkert sjalet ble. Det er en fin størrelse:)

AnneLavendel sa...

Lekkert sjal :) jeg har desverre ikke knekt strikkekoden, men kanskje en dag :)

Bodil sa...

Det vart eit nydeleg sjal i lekre fargar :)

ANNEPÅLANDET sa...

Gøy, ikke sant! De fleste engelske oppskrifter er veldig enkle å følge, for de er så mye bedre forklart enn det vi er vant til her. Drops har visstnok en ordliste på nettsiden sin, som sikkert er kjekk å ha. Så tenk på alle de oppskriftene du kan velge blant nå! Eh, det er faktisk et problem, for nå blir valgets kvaler enda større, jeg snakker av erfaring... :-S
Uansett, sjalet ble kjempefint! Ha en flott uke!

Vilma sa...

Sådan Sidsel !! :-)) Engelske opskrifter , de er ikke så slemme , når bare du har styr på Purl and Knit , hehe :-))

Skautrollet sa...

Synes du har vært kjempeflink. Når man skjønner engelske oppskrifter så er det såååååå mye fint å velge i der ute i internettverden....
Barske sokker også. De har jeg hatt lyst til å prøve meg på. Men man rekker jo ikke alt, dessverre.

Bestemor Drillo sa...

Det var helt nydelig ! Skulle ønske jeg også kunne knekke koden!!!
Klem fra bestemor;)

LivM sa...

Så bra at du har klart det. jeg har ikke store engelsk-kunnskaper men nå strikker jeg etter engelske oppskrifter så lett som bare det. Det gjelder å knekke koden som du sier. Sjalet ble supert og kledde deg flott!

mimouna sa...

Det ble nydelig, så fine farger!

Det åpner seg en hel ny verden når man plutselig knekker koden for engelske strikkeopskrifter. Veldig gøy!

Sylvia sa...

Heisann
Takk for hyggelig hilsen i bloggen min. Den er jo ny her på Blogspot, og det er gøy å se alle hilsnene jeg har fått. I den gamle var det nesten umulig å kommentere.....
Sjalet ditt ble flott!!! jeg har "noe" garn liggende, som er perfekt til sjal. For sjal får man aldri nok av!
Ser du har vært i Paris oxo. Siden jag har familien der, har jeg vært der flere ganger siden jeg var 6 år. Du sier du kanskje vil tilbake dit en gang....... Selvfølgelig må du du det!! Mitt favorittsted er Monte Matre og Sacre Ceur. Da får du hele utsikten over Paris, og stemningen der oppe er herlig. Dit MÅ jeg hver gang jeg er i Paris.....men nå er det en stund siden. Må kanskje ta meg en tur.....
God helg!

Knutine sa...

Når man har knekt koden,så er som å lese første gangen...

Koselig at du er kjent på Fosen som er en herlig plass i Norge..

Ang.fiskeplasser i Vallersund:
Ved Vallersund gård( Farmen) går det en bro over til Valsøya( med utsikt mot Tranøya),der er det fisk å få ;-)

Ha en fin helg, Wenche

Solveig sa...

Så flott det ble. Nå er det bare å fortsette på flere engelske oppskrifter, du kommer fort inn i terminologien. Sokkene under her var knallfine - utrolig hvor mye det gjør å bruke noen friske farger på et tradisjonelt mønster.